Friday 22 February 2008

Παλιά κόμιξ!

Τις προάλλες πήρε το αυτί μου μέσα σε μια ταινία το όνομα Archie και θυμήθηκα το παλιό comic. Κυκλοφορούσε σε περιοδικό, υπήρχε βέβαια και το αντίστοιχο τηλεοπτικό cartoon, όπως αρκετά comics που έχουν μεταφερθεί στην μικρή οθόνη.

Παλιότερα είχα κάνει ένα αφιέρωμα στα καρτούν της τηλεόρασης. Τώρα είπα να κάνω ένα αφιέρωμα στα περιοδικά, αλλά σε κάποια που πλέον δεν υπάρχουν ή δεν είναι διαδεδομένα (δηλαδή δεν θέλω να αναφερθώ σε Ντόναλντ, Κλασσικά, Μίκυ κλπ που υπάρχουν σε ευρεία κυκλοφορία μέχρι και σήμερα).

Θα αρχίσω με τον Archie λοιπόν που μου έδωσε το έναυσμα για να κάνω αυτό το ποστ. Οι κύριοι χαρακτήρες ήταν ο Archie, η Veronica, η Betty, ο Reggie και ο Jughead. Μπορείτε να δείτε όλα τα πρόσωπα εδώ. Όταν ο Archie ήταν στις δόξες του ήμουν πολύ μικρούλα και δεν θυμάμαι πολλά πράγματα για την υπόθεση, παρά μόνο ότι οι φίλοι όταν δεν ήταν στο σχολείο σύχναζαν στην καφετέρια και πήγαιναν πολύ σινεμά!

Σε παρόμοιο κλίμα - δηλαδή μια παρέα εφήβων - κινείται και ο Scooby Doo, με την διαφορά ότι το συγκεκριμένο καρτούν έχει επιτυχία ακόμα στις μέρες μας, παίζεται στην τηλεόραση και είχαν γυριστεί και 2 ταινίες πριν λίγα χρόνια, η πρώτη το 2002 και η δεύτερη το 2004. Ο Scooby, o Shaggy, η Daphne, η Velma και ο Fred βρίσκονται πάντα σε περιπέτειες με φαντάσματα και τέρατα για να ανακαλύψουν στο τέλους κάθε ιστορίας πως τίποτα από αυτά δεν είναι αληθινό αλλά πως κάποιος τα κάνει για κάποιο προσωπικό του όφελος. Δεν μπορώ να θυμηθώ εάν ο Scooby κυκλοφορούσε σε περιοδικό στην Ελλάδα (ξέρω στο εξωτερικό πως σίγουρα έβγαινε), οι λίγο μεγαλύτεροι ίσως μπορούν να δώσουν τα φώτα τους.


Μιάς και σε διάφορα blog υπάρχει τις τελευταίες μέρες ένα κλίμα αναπόλησης του παρελθόντος θα ήθελα να με βοηθήσετε να συμπληρώσω την λίστα με κόμιξ που δεν έχω αναφέρει μέχρι στιγμήν ούτε σε αυτό το post ούτε στο πρώτο αφιέρωμα των cartoon. Τι άλλο διαβάζατε εσείς ως πιτσιρίκια; :)

14 comments:

  1. Το Άρτσι και γω το θυμάμαι αλλά άλλα περιοδικά μόνο αν μου τα θυμίσει κάποιος θα τα θυμηθώ εκτός από Μίκυ Μάους κλπ...

    ReplyDelete
  2. Ναι και εγώ προσπαθώ να θυμηθώ κάτι στο ίδιο στυλ αλλά δεν μου έρχεται τίποτα! Πιστεύω η Σοφία ως... σοφότερη θα μπορέσει να μας βοηθήσει όταν διαβάσει το post. ;-)

    ReplyDelete
  3. Ωραίο θεματάκι!

    Εγώ θυμάμαι διάβαζα κλασικά εικονογραφημένα (για να μορφώνομαι κι όλας, πονηροί οι γονείς!), Λούκι Λουκ και Αστερίξ ενώ λίγο πιο μεγάλος είχα ξεφυλίσσει κάποια τεύχη Βαβέλ (αν θυμάμαι καλά τον τίτλο).

    Δεν διάβαζα ιδιαίτερα Μίκυ Μάους (ειδικά τον συγκεκριμένο χαρακτήρα δεν τον πολυπάω), αλλά από τις Disney είχα διαβάσει αρκετά με τους Duck (Ντόναλτ, Σκρούτζ κλπ) κι ακόμα παίρνω όποτε μπορώ το περιοδικό Κόμιξ και τα φυλάω.

    Τέλος το τελευταίο κόμιξ που απέκτησα είναι το 300 του Frank Miller απ' όπου προκύπτει και η ομώνυμη ταινία.

    Ξέρω οτι ξέφυγα από το "παλιά" κόμιξ, παρασύρθηκα! Sorry!

    Καλό Σαββατοκύριακο DaNaH!

    ReplyDelete
  4. Χμμμμ...

    Θυμαμαι τα κλασσικα που διαβαζανε τα αγορακια που νομιζω οτι υπαρχουν ακομα (Μπλεηκ, Αγορι, Περιπετεια). Αλλα που μου ερχονται στο μυαλο ειναι Ερικ Καστελ, Τιραμολα και Φελιξ.
    Ειχα προλαβει λιγο τον Μικρο Ηρωα.

    Αλλα κορυφαιο κομικ νομιζω ηταν η Βαβουρα.

    ReplyDelete
  5. Γκρινιάρη Lucky Luke (ο άνθρωπος που είναι πιο γρήγορος και από την σκιά του, τι κορυφαία ζωγραφιά στην πρώτη σελίδα κάθε βιβλίου, την θυμάστε;) και Asterix και Tin-Tin διάβαζα και εγώ. Απλά τα θεωρώ πιο πολύ βιβλία παρά περιοδικά για αυτό δεν τα ανέφερα. Με το σκληρό εξώφυλλο κάνει κάθε τεύχος συλλεκτικό, ενώ τα περιοδικά είναι πιο εύκολο να ξεχαστούν και να παραπέσουν.

    Aeriko αν σου πω ότι κανένας από τους τίτλους που ανέφερες μου λέει κάτι! :)

    ReplyDelete
  6. Περιμένωντας να δω το ποστ σου για το 4ο επεισόδιο του Λόστ - ;-) - σου λέω ότι έχεις πρόσκληση γαι παιχνίδι απο μένα!!!

    ReplyDelete
  7. Φοβάμαι πως θα σας φωτίσω αλλά αντίστροφα (πώς λέμε, μας φώτισες τώρα!) γιατί δεν θυμάμαι ούτε καν τον Archie, και τον Σκούμπι Ντου μόνο από την τηλεόραση. Aπό περιοδικά με εικονογραφημένα, εκτός από τα κλασικά (Λούκι Λουκ, Αστερίξ, Τεν Τεν) και τα Μίκυ Μάους, θυμάμαι Μανίνα, Κατερίνα, Πάττυ, Μπλεκ, Αγόρι, Περιπέτεια, Βαβούρα. Επίσης Έρικ Καστέλ, Φελίξ και τον Μικρό Ήρωα που αναφέρει το Αερικό.

    ReplyDelete
  8. Διάβαζα κι εγώ, όταν ήμουν πιο μικρός, πολλά από αυτά που αναφέρθηκαν ήδη. Συμπληρώνω και τα "Σεραφίνο" και "Ποπάι".

    Επίσης, λόγω της συναναστροφής μου με παιδιά του δημοτικού σχολείου (διδάσκω σε ολοήμερα), έχω μαζέψει όσα παιχνίδια βρήκα με το Σκούμπυ Ντου στη διεύθυνση http://del.icio.us/monotropos/scoobydoo για όσους και όσες θέλουν να παίξουν. Στα παιδιά βέβαια κάνουν θραύση, ειδικά η Velma ως ντετέκτιβ :-)

    ReplyDelete
  9. ξέχασα και το Mad (για τις λίγο μεγαλύτερες ηλικίες)

    ReplyDelete
  10. αχχχχχχ ο αρτσι!!
    Ειχα κολλημα μικρη με αυτο το τύπο!!! Γενικα με το κομιξ! Το διαβαζα με μανια! Τι μου θύμησες!! Πο πο μιλάμε με πήγες χρονια πισω!

    ReplyDelete
  11. Μ αρεσουν αυτα τα ποστ!Κι εγω διαβαζα Αρτσι,αν και δεν τον ειχα προλαβει και πολυ.Ο scooby doo εβγαινε και βγαινει ακομα σε κομικ,μαζι με τους flinstones.Πειραζει που αγοραζα μεχρι πριν δυο χρονια καμια φορα κομικ?Μ αρεσουν,γιατι μου θυμιζουν την αθωοτητα που χαμε ως παιδια.
    Παντως εγω σαν κοριτσι,οταν ημουν μικρη διαβαζα μικρη Λουλου,ανιμανιακς,τα κλασσικα mickey mouse,asterix.Δε θυμαμαι καποιο αλλο...

    ReplyDelete
  12. Marvel Comics forever! Spiderman, Hulk, Daredevil και όλη η κολανοφορούσα παλιοπαρέα:).

    Και ακόμα συνεχίζω ακάθεκτος όταν βρίσκω την ευκαιρία:).Eκείνο το Forbidden Planet στο Λονδίνο θα έπρεπε να είχε μια πτέρυγα με το όνομά μου πλέον, χρυσό το είχα κάνει χα,χα,χα!

    Τα άλλα τα κλασικά Μικυ Μάους, Ποπάυ, Λουκι Λουκ και Αστερίξ όλο και περνούσαν από τα χέρια μου αλλά κακά τα ψέματα ασχολιόμουν μαζί τους μόνο μέχρι να βγει το επόμενο τεύχος του Spiderman:).

    Καλο βράδυ!

    ReplyDelete
  13. Θα συμφωνήσω με τον Πίκο Απίκο. O Spider-man από τις εκδόσεις Καμπανά έχει σημαδέψει γενεές ολόκληρες.Εχει κανείς ιδέα που βρίσκεται ο εικονογράφος του Πάνος Παχνέλης (μιλάμε για τύπο με τρομερό μεράκι)ελάχιστα στοιχέια υπάρχουν για αυτόν στο net.

    ReplyDelete
  14. Για πολλές αναμνήσεις περάστε μια βόλτα από το
    www.mycomics.gr

    ReplyDelete