Thursday, 7 June 2007

Γιατί μαμά δεν προκόβει αυτή η χώρα;

Ρατσισμός στην Ελλάδα; Μπα, αποκλείεται! Κι όμως! Τελικά αρχίζω να πιστεύω πως τον ρατσισμό ο Έλληνας τον έχει μέσα στο DNA του! Γιατί όλη αυτή η φοβία; Γιατί δεν αφήνουμε τα μεγάλα μυαλά να προκόψουν και να προοδεύσουν στην Ελλάδα αλλά τα διώχνουμε στο εξωτερικό; Και άντε να φοβόμαστε μην μας πάρουν οι ξένοι την δουλειά μας (δεν το δικαιολογώ φυσικά αυτό!), αλλά να φοβόμαστε και τους Έλληνες που έχουν σπουδάσει στο εξωτερικό και έρχονται μετά πίσω να βρουν μια δουλίτσα και τους στερούμε το δικαίωμα αυτό;

Τι πάει να πει δηλαδή ότι η φοίτηση στην Ελλάδα είναι 4ετής, ενώ στο εξωτερικό είναι 3ετής; Δηλαδή η γνώση και η εμπειρία μετρούνται με τα έτη φοίτησης; Από προσωπική πείρα σας λέω ότι στο εξωτερικό οι φοιτητές μαθαίνουν πολλά περισσότερα απ'ό,τι μαθαίνουν οι Έλληνες στα ελληνικά πανεπιστήμια σε 4 και 5 και 6 χρόνια σπουδών! Έχω περάσει και από τις δύο καταστάσεις (ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια) η ίδια και έχω πολλούς φίλους που έχουν σπουδάσει έξω και σας λέω πως δεν υπάρχει καμία σχέση!! Ούτε σε επίπεδο οργάνωσης, ούτε σε επίπεδο μετάδοσης των γνώσεων από τους καθηγητές, ούτε στην σχέση καθηγητών-φοιτητών, ούτε στο πιο απλό που είναι η καθαρότητα των κτιρίων και των χώρων διδασκαλίας.


Το post αυτό το κάνω με αφορμή το άρθρο αυτό. Και επειδή και ο φίλος μου έχει 2 πτυχία από την Αγγλία (βιολογίας και computer science) -- αλλά αποφάσισε να ασχοληθεί μόνο με το δεύτερο, επειδή αυτό αγαπάει περισσότερο και έζησα από πρώτο σχεδόν χέρι την διαδικασία του ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ) που απέρριψε να αναγνωρίσει και τα 2 του πτυχία με την μόνη δικαιολογία ότι είναι 3ετής η φοίτηση και τίποτα άλλο! -- με το που διάβασα αυτό το άρθρο φούντωσα πάλι με την αδικία που επικρατεί στην Ελλάδα!!! Και εντάξει εκείνος στάθηκε τυχερός και βρήκε αμέσως δουλειά και είναι ευχαριστημένος, αλλά τόσοι και τόσοι που έρχονται πίσω με την ελπίδα να απορροφηθούν σε κάποιον τομέα σχετικό με την επιστήμη τους, γιατί γίνεται η πατρίδα μας τροχοπέδη στο μέλλον τους και στην εξέλιξη τους; Και δεν είναι μόνο αυτό! Το γεγονός ότι τα πτυχία δεν αναγνωρίζονται στερούν από τα άτομα το δικαίωμα από απλά πράγματα όπως το να γραφτούν και σε διάφορους οργανισμούς ή συλλόγους σχετικούς με την επιστήμη τους!


10 comments:

  1. Αγαπητή DaNaH, ειλικρινά σέβομαι πολύ τις απόψεις σου γενικά. Όμως το θέμα που έθιξες, θεωρώ ότι οι περισσότεροι το βλέπετε λάθος. Οι απόφοιτοι "επιστήμονες" που παράγει η Ελλάδα, μέσα από τις εγχώριες διαδικασίες πανεπιστημιακής μόρφωσης, είναι ΥΠΕΡαρκετοί για να καλύψουν τις ανάγκες ζήτησης θέσεων εργασίας σε αυτούς τους τομείς. Κατά συνέπεια, η "εξαγωγή" φοιτητών σε πανεπιστήμια του εξωτερικού μόνο αναγκαία δε κρίνεται (για να το πω κομψά). Και για να το πω και άκομψα, κατά τη γνώμη μου δε θα έπρεπε καν να επιτρέπεται να ισχύει στην Ελλάδα πτυχίο του εξωτερικού που αποκτήθηκε με τη γνωστή απαράδεκτη διαδικασία. [Εξαιρώ δηλαδή τις περιπτώσεις ανθρώπων που ζήσανε και σπουδάσανε στο εξωτερικό και θέλουν να μεταναστεύσουν στην Ελλάδα, όπως επίσης και ομογενών με τους οποίους ισχύει το ίδιο.] Και την λέω απαράδεκτη τη διαδικασία, γιατί όλοι νομίζω συμφωνούμε ότι ο τρόπος διεξαγωγής των εισαγωγικών εξετάσεων για τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα είναι ίσως ο μόνος αξιοκρατικός και δίκαιος.
    Θα μου πεις... φταίει το σύστημα, που αντί να μας κατευθύνει σωστά και νωρίς στον επαγγελματικό μας προσανατολισμό, έχει βαλθεί να μας κάνει όλους πανεπιστήμονες! Νομίζω σου απάντησα τώρα γιατί νομίζω εγώ ότι δεν προκόβει αυτή η χώρα

    ReplyDelete
  2. Εγώ για να πω την αλήθεια δεν έχω γνώμη, γιατί δεν έχω καταλάβει ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα όταν δεν σου αναγνωρίζει το πτυχίο το ΔΙΚΑΤΣΑ (ή όπως αλλιώς λέγεται τώρα).

    ReplyDelete
  3. @danah Απο όποια πλευρά κι αν το δεις το κυρίως πρόβλημα είναι ότι γέμισε η αγορά εργασίας πτυχία. Ότι και να γίνει δεν είναι δυνατόν να απορροφηθούν όλα αυτά τα πτυχία στην Ελλάδα. Για τα τυπικά του ΔΟΑΤΑΠ (παλιού ΔΗΚΑΤΣΑ) δεν θα αναφερθώ καθόλου. Αν και κάτοχος δύο τίτλων σπουδών (ενός πρώτου κι ενός μεταπτυχιακού) από ένα σημείο και μετά δεν αξίζει να ασχολείται κανείς. Η κατάσταση είναι παρανοϊκή...

    @kwstas Σεβαστή η άποψή σου όπως όλες αλλά διαφωνώ αρκετά μαζί σου.

    1)Οι διαθέσιμες ειδικεύσεις στην Ελλάδα είναι πολύ περιορισμένες σε σχέση με έξω (π.χ. στην Αγγλία). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές θέσεις εδώ να καλύπτονται από άσχετους ή σχετικά ενημερωμένους για ένα αντικείμενο αντί για ειδικούς μιας και δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο για αρκετές ειδικότητες. Νομίζω μια επανεκτίμηση των ειδικεύσεων που προσφέρουν τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι μεγάλη προτεραιότητα. Ως τότε θα χρειάζονται πάντα ειδικοί από έξω.(Μπορώ να σου δώσω και συγκεκριμένα παραδείγματα αν θες)

    2)Το επιχείρημα σου για τις Πανελλήνιες κατ' εμέ δεν στέκει για δύο λόγους. α)Παρά το αδιάβλητο του συστήματος πολλοί και καλοί μαθητές δεν περνάνε στην σχολή της επιλογής τους (προφανώς δεν είναι όλοι βόδια αλλιώς δεν θα διακρίνονταν όταν πάνε έξω για σπουδές) β)Στην Ελλάδα δεν μαθαίνουμε να διαβάζουμε αλλά να παπαγαλίζουμε. Τι να το κάνω ένα τέτοιο σύστημα που απαιτεί να αποστηθίζω και όχι να φιλτράρω κριτικά τη γνώση όπως έμαθα να κάνω έξω. Με το συμπάθειο να χεσ...κι αυτό και το αδιάβλητό του...

    Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιό σου για την μανία να βγάζουμε "πανεπιστήμονες" στην Ελλάδα όταν π.χ. τον υδραυλικό τον κυνηγάς με το τουφέκι να σε εξυπηρετήσει και σε γράφει κιόλας γιατί έχει πολλή δουλειά.

    @σοφία Η αναγνώριση του ΔΗΚΑΤΣΑ/ΔΟΑΤΑΠ εξυπηρετούσε μια ζωή έναν τρόπο πιστοποίησης ότι έχεις πτυχίο και όχι "κάτι σαν πτυχίο". Τα κριτήρια με τα οποία γίνεται αυτή η επιλογή καθώς και το τι σε βάζουν να κάνεις για να "σε αναγνωρίσουν" σηκώνουν πολύ συζήτηση... Η αναγνώριση σαν εφόδιο σου δίνει απλά τη δυνατότητα κάποια καλά χαρτιά στην αγορά εργασίας και πολλές θέσεις στο δημόσιο να τις χτυπήσεις με καλύτερες πιθανότητες (καλά για το δημόσιο παίζεται μετά την εισαγωγή της περιβόητης "συνέντευξης" στον τρόπο προσλήψεων).

    Danah συγνώμη αν καταχράστηκα τη φιλοξενία σου με το μακροσκελές σχόλιό μου αλλά το θέμα που έθεσες έχει πολλές πτυχές το άτιμο...

    Καλημέρα σε όλους και καλό σαββατοκύριακο να έχουμε!

    ReplyDelete
  4. @kwstas: Δεν συμφωνώ μαζί σου ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι "αξιοκρατικός και δίκαιος" τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Ίσα ίσα, πιο αντι-δημοκρατικός τρόπος δεν θα μπορούσε να υπάρχει. Και εξηγούμαι...

    1ον: για να περάσεις στο πανεπιστήμιο πρέπει οπωσδήποτε να κάνεις σχεδόν - αν όχι όλα τα μαθήματα - σε φροντιστήρια ή ιδιαίτερα. Είναι δίκαιο δηλαδή κάποιος που θέλει να σπουδάσει αλλά δεν διαθέτει την οικονομική άνεση να μην έχει την ίδια ευκαιρία με αυτόν που πληρώνει "άνετα" τα φροντιστήρια κλπ. Θα έπρεπε τα σχολεία να είναι αρκετά και να ετοιμάζουν επαρκώς τους μαθητές για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Αλλά η πραγματικότητα στην Ελλάδα είναι τέτοια που αν γινόταν αυτό θα κλείναν όλα τα φροντιστήρια και θα εμέναν πολλοί "στον δρόμο".

    2ον: Συμφωνώ μαζί σου ότι όλοι όσοι περνούν στο πανεπιστήμιο δεν μπορούν να απορροφηθούν κάπου. Σίγουρα υπάρχει πλεόνασμα πτυχιούχων. Επομένως συμφωνούμε ότι σε μια X σχολή υπάρχουν περισσότεροι φοιτητές απ'ότι θα'πρεπε! Επομένως γιατί να περνάνε από την διαδικασία των εξετάσεων και να μην γράφονται απλά στις σχολές - όπως γίνεται έξω - και αυτοί που πραγματικά αξίζουν να καταφέρνουν να παίρνουν πτυχίο;

    Και μάλιστα με μια ελάχιστη εγγραφή, πχ 50 ευρώ ανά φοιτητή (για όλη τη φοίτησή του), θα μπορούσε να αναβαθμιστεί και το επίπεδο των πανεπιστημίων.

    Όσο για την άποψή σου ότι δεν θα έπρεπε να επιτρέπονται τα πτυχία που έχουν πάρει οι Έλληνες φοιτητές από πανεπιστήμια του εξωτερικού διαφωνώ κάθετα! Εξάλλου είναι νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΟΛΑ τα πτυχία των χωρών-μελών να είναι ισάξια. Επομένως αυτό που γίνεται στην Ελλάδα είναι παράνομο! Γιατί δηλαδή κάποιος που έχει σπουδάσει στην Ελλάδα να μπορεί άνετα αν επιθυμεί να πάει να εργαστεί στο εξωτερικό (εφόσον όπως είπα το πτυχίο του είναι αναγνωρισμένο σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες), αλλά το αντίθετο να μην υφίσταται; Αυτή είναι η λογική του παραλόγου!!!!

    @Σοφία: πιστεύω ότι με το post και τα comments αυτά, θα πάρεις μια καλή ιδέα του τι συμβαίνει!

    @Πίκος Απίκος: Όχι ρε συ, δεν καταχράστηκες καμιά φιλοξενία. Καλό είναι να έχουμε global comments χεχε! Για να πω την αλήθεια τα comments σου τα διαβάζω με μεγάλη ευχαρίστηση γιατί είναι σχετικά μικρά! Στα post σου συναντώ μια μικρή δυσκολία, που αρχίζω να διαβάζω με όρεξη, και όταν κάνω scroll down και βλέπω το μήκος του κειμένου παθαίνω το κατιτίς μου! Και ενώ γράφεις πολύ ωραία ρε γμτ και χαίρομαι να διαβάζω αυτά που λες γιατί εκτός των άλλων έχεις και πολύ χιούμορ και ωραίο λέγειν, κάπου βαρέμαρα θες να το πεις, τεμπελιά θες να το πεις, δεν καταφέρνω να τα διαβάσω όλα με την μία! :D

    ReplyDelete
  5. @danah

    Όπως κάποτε είπε ένας νεκροθάφτης σε ένα κυνηγό επικηρυγμένων τεράτων (αυτό θα πει παράδειγμα βγαλμένο μέσα από τη ζωή αχαχαχα) στην ταινία "Van Helsing":

    "It is only my nature..."

    Τα λέμε σύντομα!

    ReplyDelete
  6. Όντως είναι ένα τεράστιο θέμα αυτό της παιδείας. Απλά 2 λόγια για τις απαντήσεις που μου δώσατε:

    @Πίκος Απίκος: 1) και εγώ συμφωνώ ότι χρειάζεται απαραίτητα αναβάθμιση των ελληνικών πανεπιστημίων
    2) δεν είπα ότι όποιος δε περνάει στη σχολή που θέλει είναι βόδι. απλά έχουμε ένα αδιάβλητο σύστημα αξιολόγισης που πρέπει να ξεχωρίσει έναν αριθμό φοιτητών που χρειάζονται για τον κάθε κλάδο επιστήμης. αν π.χ. θέλω ιατρική αλλά δε περάσω, δε σημαίνει ότι είμαι άχρηστος. όπως επίσης δε χρειάζεται να γίνω με το ζόρι γιατρός. το κρατος μας χρειάζεται για παράδειγμα να παράγει 1000 γιατρούς το χρόνο και έτσι επιλέγονται οι 1000 καλύτεροι βάσει πανελληνίων να σπουδάσουν. αν πας στο εξωτερικό κάνεις κακό και στον εαυτό σου και στους υπόλοιπους

    @danah: 1) ούτε εγώ θέλω ένα σύστημα με φροντιστήρια, αλλά η πραγματικότητα είναι ένας φαύλος κύκλος. όλοι πάνε φροντιστήριο γιατί πρέπει σώνει και καλά να σπουδάσουν. επίσης υπάρχουν φροντιστήρια για να καλύψουν την ανεργία των καθηγητών. όμως όλοι όσοι κάνουν μαθήματα σε αυτά θα γίνουν με το έτσι θέλω επιστήμονες. δε θα βρουν δουλειά και θα αρχίσουν να διδάσκουν σε φροντιστήρια που υπάρχει ακόμα ζήτηση και ούτω καθεξής
    2) σε παραδέχομαι που έχεις μια καλή πρόταση να προβάλεις. σε αυτό που αμφιβάλω μόνο και με βάζει σε σκέψεις, είναι ότι φοβάμαι πως ίσως σε ένα τέτοιο σύστημα θα υπάρξει πόλωση σε συγκεκριμένες σχολές και οι άλλες θα αναγκαστούν να κλείσουν. όμως πιθανόν και να έχεις δίκιο και να λειτουργήσει :)
    Τέλος, φυσικά και αποδέχομαι το νόμο, αλλά μάλλον δε κατάλαβες τί είπα. Είπα ότι αν έρθει κάποιος από οποιαδήποτε χώρα (όχι μόνο της ΕΕ) ας αναγνωριστεί το πτυχίο. θεωρώ απαράδεκτο Έλληνες να φεύγουν για λίγο να σπουδάζουν στο εξωτερικό και να ξαναγυρνάνε όπως συμβαίνει, λες και εμείς δεν έχουμε στην Ελλάδα πανεπιστήμια να βγάλουν του κόσμου τους επιστήμονες. αυτό είπα. ΔΕΝ είναι ανάγκη όλοι να γίνουμε επιστήμονες. όσοι είναι να μπουν σε Ελληνικό πανεπιστήμιο, καλώς να μπουν και να βγουν και είναι ήδη υπεραρκετοί. οι υπόλοιποι που γίνονται επειδή "πρέπει" να σπουδάσουν και δε τα κατάφεραν με τις πανελλήνιες, μόνο πρόβλημα δημιουργούν. φυσικά φταίχτης είναι το σύστημα που δεν έχει καλό επαγγελματικό προσανατολισμό και όλοι επενδύουν στην υψηλή μόρφωση.

    Ελπίζω να έγινα πιο σαφής. Σε ευχαριστώ πολύ για το χώρο

    ReplyDelete
  7. @KWSTAS: Διαφωνώ κάθετα κι οριζόντια με όσα γράφεις. Θεωρώ επίσης αρκετά υποτιμητικό να βάζεις εισαγωγικά στη λέξη επιστήμονες από το εξωτερικό, ειδικά όταν οι επιστήμονες είτε εντός είτε εκτός εισαγωγικών, εν Ελλάδι ξέρουμε πώς πήραν πτυχία και μετά από πόσο καιρό.
    Βέβαια, με απόψεις ότι οι Πανελλήνιες είναι ο μόνος αξιοκρατικός τρόπος εισαγωγής, όταν και... οι πέτρες βλέπουν μειονεκτήματα και πόσο αναχρονιστικός είναι, θα με "χαλάσει" που εσύ δε γουστάρεις τους επιστήμονες του εξωτερικού; Ή νομίζεις μήπως ότι θα τα βάψουμε μαύρα;
    Άλλωστε, πιστεύω είναι λίγοι οι άτυχοι που γυρνάνε πίσω, στην Ελλάδα και γνώμη μου είναι ότι κακως έπραξαν...

    Άντε, καλά κρασιά...

    ReplyDelete
  8. @dimosthenis: Έχεις κάθε δικαίωμα φυσικά να διαφωνείς με την όποια άποψη του καθενός είτε είναι σωστή είτε λάθος αντικειμενικά ή και υποκειμενικά. Με αφορμή το σχόλιό σου να ευχαριστήσω για ακόμα μια φορά τη danah που μου επέτρεψε το χώρο για σχολιασμό έχοντας μάλιστα αντίθετη γνώμη και εκείνη σε αρκετά. Επί της ουσίας στις παρατηρήσεις σου, αν προσέξεις καλύτερα το σχόλιό μου, δεν έβαλα εισαγωγικά στη λέξη επιστήμονες από το εξωτερικό. Είπα '*'Οι απόφοιτοι "επιστήμονες" που παράγει η Ελλάδα, μέσα από τις εγχώριες διαδικασίες πανεπιστημιακής μόρφωσης, είναι ΥΠΕΡαρκετοί για να καλύψουν τις ανάγκες ζήτησης θέσεων εργασίας σε αυτούς τους τομείς'*'. Άρα δεν υποτίμησα κανένα φοιτητή του εξωτερικού. Αν έθιξα κάποιους είναι εκείνους που παράγει η Ελλάδα. Και το θέμα δεν είναι τί γουστάρω εγώ ή όχι. Τη γνώμη μου είπα για το τί φταίει που δε βρίσκουν εργασία οι φοιτητές του εξωτερικού στην Ελλάδα, χωρίς καμία εμπάθεια για κανέναν και να με συγχωρείτε αν καταλάβατε κάτι αντίθετο. Δεν είχα σκοπό να θίξω μερίδα ανθρώπων. Στην κατακλείδα μου το πρόβλημα που εντόπισα είναι για τον ανύπαρκτο επαγγελματικό προσανατολισμό. Ναι, πολλοί σίγουρα θα αναγκαστούν να μη γυρίσουν ξανά στην Ελλάδα και αυτό μη νομίζεις ότι με ευχαριστεί.

    ReplyDelete
  9. http://dikatsadoatap.blogspot.com

    http://www.facebook.com/group.php?gid=10374548689


    Ena groupaki gia to DOATAP. Poloi endiaferontai gia na broun omoiopa8eis gia koinous dikastikous agones enantia sto DOATAP, isws mporesoun edw.

    ReplyDelete
  10. γαμώ το κέρατο τους μέσα !
    φοίτησα στο εξωτερικό σε δημόσιο παν/μιο ΑΕΙ 3ετής φοίτηση και απέκτησα πτυχίο βασικό και το ΚΩΛΟΔΙΚΑΤΣΑ θέλει να μου το αναγνωρίσει ως πτυχίο ΤΕΙ λόγω της 3ετούς φοίτησης .

    Δηλαδή αναγνωρίζουν ΜΟΝΟ την 5ετη φοίτηση ως πτυχίο ΑΕΙ ακόμα και αν έχεις τελειώσει σε δημόσιο παν/μιο-ΑΕΙ του εξωτερικού !

    Η ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΈΝΗ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΜΕΊΝΕΙ - ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΕΤΡΑΝΕ ΜΕ ΤΑ ΕΤΗ ΤΑ ΠΤΥΧΊΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑ ΥΠΟΒΙΒΑΖΟΥΝ !

    ΑΙΣΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΛΙ ΤΟΥ ΔΟΑΤΑΠ - ΞΕΦΤΙΛΑ ΡΕ !!!!!

    ReplyDelete