Monday 16 February 2009

Βιέννη - Part 7 - Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Μπορεί να έχουν περάσει αρκετές μέρες και λόγω φόρτου εργασίας να μην μπόρεσα να κάνω το επόμενο ποστ του ταξιδιού στην Βιέννη, αλλά δεν το ξέχασα! Κατάφερα όμως να ξεκλέψω λίγο χρόνο τις τελευταίες μέρες και ανέβασα τις φωτογραφίες. Σ'αυτό το ποστ θα περιπλανηθούμε μέσα στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Βιέννης. Το συγκεκριμένο μουσείο είναι ίσως από τα πιο εντυπωσιακά που έχω δει στη ζωή μου. Ως τώρα το αντίστοιχο στο Λονδίνο με είχε εντυπωσιάσει περισσότερο, αλλά αυτό ομολογώ ήταν ακόμα καλύτερο! Ο τρόπος που ήταν δομημένες οι αίθουσες και ο τρόπος που παρουσιάζονταν τα εκθέματα ήταν μοναδικός! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή... Η περιγραφή λαμβάνει χώρα την Παρασκευή 2 Ιανουαρίου (τρίτη μέρα του ταξιδιού και την επομένη της εκδρομής στο Σάλτσμπουργκ). Η μέρα ήταν ελεύθερη και άρα αποφασίσαμε να την εκμεταλλευτούμε στο ακέραιο. Πήραμε το μετρό και βγήκαμε στην συνοικία των μουσείων. Η σκέψη ήταν να επισκεφθούμε το Χόφμπουργκ, το χειμερινό ανάκτορο, αλλά στην πορεία περάσαμε τυχαία μπροστά από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και αποφασίσαμε να μπούμε (στο ανάκτορο πήγαμε αμέσως μετά).

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας βρίσκεται σε ένα μεγάλο οικοδομικό τετράγωνο που περιλαμβάνει δύο μουσεία, το ΜΦΙ και το Μουσείο Ιστορίας της τέχνης. Τα κτίρια των δύο μουσείων είναι ακριβώς τα ίδια, "δίδυμα", και στη μέση υπάρχει ένα πάρκο με όμορφους θάμνους και το επιβλητικό άγαλμα της Μαρίας Θηρεσία στο κέντρο:
Το Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Το άγαλμα της Αυτοκράτειρος Μαρίας Θηρεσία ανάμεσα στα δύο μουσεία (κατασκευάστηκε το 1888)

Ακριβώς μπροστά στην είσοδο του ΜΦΙ υπάρχει αυτό το γλυκύτατο ελεφαντάκι:

Ενώ μπαίνοντας μέσα διάφορα ζώα μας "καλωσορίζουν" στο εντυπωσιακό αυτό μουσείο:
Ένα λιοντάρι μας επιτίθεται...

Ένας θαλάσσιος ελέφαντας μας κοιτάζει νωχελικά...

Και ένας ελέφαντας στον τοίχο.

Όλα αυτά βρίσκονται στην είσοδο του μουσείου. Μπαίνοντας υπάρχει ένας στρογγυλός προθάλαμος και τρεις διαφορετικές σκάλες. Μία στα αριστερά που οδηγούσε σε ένα terrarium με μερικά ενυδρεία, μία ευθεία μπροστά που οδηγούσε στο κυρίως μουσείο και μία στα δεξιά που οδηγούσε σε κάποιες επιπλέον αίθουσες. Μετά από την περιπλάνηση στο τεράστιο μουσείο είχαμε την εντύπωση ότι είχαμε δει και τις αίθουσες στα δεξιά. Ευτυχώς που επέμεινα και πήγαμε και είδαμε και εκείνους τους χώρους (θα δείτε στο τέλος του ποστ τι εννοώ).

Ξεκινήσαμε λοιπόν από την αίθουσα με το terrarium και τα ενυδρεία με τα υπέροχα χρώματα τόσο στα φυτά όσο στα ψάρια:

Και ένας ιππόκαμπος!

Από τεράριουμ δεν έβγαλα φωτογραφίες γιατί δεν νομίζω ότι κανείς θέλει να θυμάται τις τριχωτές ταραντούλες και τα τεράστια μυρμίγκια και τις σαύρες! Ενώ ο κόσμος του βυθού είναι κάτι που πάντα με μαγεύει! :)

Γυρίσαμε λοιπόν στον κεντρικό προθάλαμο και πήραμε την μεγάλη σκάλα για το κυρίως μουσείο:

Αρχικά μπήκαμε σε μια άλλη διάσταση και μεταφερθήκαμε στην προϊστορία:

Μια σκηνή όπου ζούσε ο αρχάνθρωπος

Οι αίθουσες ήταν ιδιαίτερα προσεγμένες με μεγάλους πίνακες με παρόμοια θεματική με την εκάστοτε αίθουσα και τα εκθέματά της:

Πίνακες με μαμούθ, με το Ταζ Μαχάλ ή με το Stonehenge (σε άλλη μεριά της αίθουσας, δυστυχώς η φωτογραφία βγήκε κουνημένη για αυτό δεν την αναρτώ).

Αυτό το ανακατασκευασμένο άρμα ανάγεται στην πρώιμη Εποχή του Χαλκού

Λίγα λόγια για το μουσείο αυτό καθεαυτό (αντιγράφω από το φυλλάδιο του): Η συλλογή του Μουσείου διαθέτει ιστορία άνω των 250 χρόνων και περιλαμβάνει σήμερα πάνω από 20 εκατομμύρια αντικείμενα. Το μουσείο ιδρύθηκε το 1748 από τον Φραγκίσκο Στέφανο της Λωραίννης, τον σύζυγο της Μαρίας Θηρεσίας, και στεγάζει σήμερα μια από τις πιο πλούσιες συλλογές του κόσμου.

Η αίθουσα με τους μεγάλους δεινόσαυρους!

Μου αρέσουν πολύ τα κοχύλια και κάνω συλλογή από μικρή. Μου άρεσε πολύ αυτό το έκθεμα!

Ένα τεράστιο πόδι!!!

Μέχρι και τα παράθυρα ήταν ζωγραφισμένα στο κλίμα κάθε αίθουσας:

Η υπέροχη μεγάλη κεντρική σκάλα:

Άλλες απόψεις από το εσωτερικό του μουσείου:

Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε στο τμήμα που ήταν αφιερωμένο στον θαλάσσιο βυθό και τον πλούτο του:

Μια μέδουσα "αιωρούνταν" πάνω από τα κεφάλια μας!

Ένα αλλόκοτο άγαλμα με καπέλο από μεγάλο κοχύλι!

Μετά από την θάλασσα την σειρά της είχε η ξηρά. Στις αίθουσες που ακολουθούσαν είδα ίσως την μεγαλύτερη συλλογή από βαλσαμωμένα ζώα που έχω δει ποτέ! Ερπετά, πουλιά, θηλαστικά ήταν όλα σαν ζωντανά μπροστά μας και η γίναμε και πάλι παιδιά! Η μηχανή πήρε φωτιά, μπορεί να άλλαξα και τρεις φορές μπαταρίες! Επειδή τράβηξα πολλές φωτογραφίες μέσα στο μουσείο όπως καταλαβαίνετε, προσπάθησα να ξεχωρίσω τις "best of" από κάθε τμήμα και να σας το παρουσιάσω για να ταξιδέψετε και εσείς νοητά μέσα στο εντυπωσιακό αυτό κτίριο!

Κόμπρα. Όχι αυτοί από το J.I.Joe αλλά το φίδι το τρομαχτικό κι όμως το τόσο όμορφο!

Κουκουβάγιες. Η φωτογραφία θα μπορούσε να ήταν αφιερωμένη και στην Σοφία με το όμωνυμο blog που έχει αδυναμία στο σοφό αυτό πουλί!

Πιγκουίνοι. Επίσης αυτή η φωτογραφία αφιερώνεται στον αξιαγάπητο Πιγκουίνο!

Πελώριοι γλάροι!

Στρουθοκάμηλοι.

Φλαμίνγκο (Φοινικόπτερος ελληνιστί).

Παγώνι με την όμορφη πολύχρωμη ουρά με τα "μπλε μάτια".

Παπαγάλοι.

Και μερικές φωτογραφίες από τις βιτρίνες με τα θηλαστικά:

Ο ελέφαντας της Αφρικής με το μεγάλο σαμάρι στην πλάτη του που μεταφέρει κόσμο.

Το λιοντάρι, ο βασιλιάς των ζώων και λεοπαρδάλεις.

Στην οροφή του μουσείου αναγράφονται γύρω γύρω οι επιστήμες που συνέβαλαν για να δημιουργηθεί: βοτανολογία, ανθρωπολογία, εθνογραφία, ζωολογία και άλλες πολλές.

Σε μια ξεχωριστή αίθουσα στον τελευταίο όροφο του μουσείου υπήρχε μια έκθεση με φάτνες σε μινιατούρες. Διαπιστώσαμε στο ταξίδι αυτό ότι είναι πολύ συνηθισμένο να βάζουν παντού φάτνες την περίοδο των Χριστουγέννων. Ακόμα και μέσα σε εκκλησίες υπήρχαν. Εμείς στην Ελλάδα δεν έχουμε τόσες πολλές. Σε κεντρικές πλατείες μόνο.

Οι φάτνες ήταν πάρα πολλές, ενδεικτικά σας παρουσιάζω μερικές:

Και κλείνοντας το μεγάλο ποστ θα σας μιλήσω για τις αίθουσες στις οποίες είχα αναφερθεί στην αρχή (που παραλίγο να μην δούμε). Αυτές εδώ περιείχαν κάθε λογής πετρώματα και ορυκτά! Τόσα πολλά μαζεμένα δεν είχα ξαναδεί. Και εδώ έβγαλα μπόλικες φωτογραφίες αλλά σας παρουσιάζω και πάλι ένα μικρό μόνο δείγμα:

Ρουμπίνια, ζαφείρια και άλλα πολλά...

Το μπουκέτο πολύτιμων λίθων της Μαρίας Θηρεσία, ένα από τα σημαντικότερα εκθέματα του μουσείου.

Τέλος βγαίνοντας παρατήρησα αυτό το άγαλμα δίπλα στην πόρτα του μουσείου: Η Αμερική και η Αυστραλία.

Ελπίζω να ταξιδέψατε νοητά και να σας άρεσε η παρουσίαση! :)

9 comments:

1. Το κτήριο είναι εξαιρετικό! Για τα εκθέματα δεν είμαι τόσο σίγουρη ;-)

ReplyDelete
  2. Το κτίριο όντως είναι υπέροχο! Ανάκτορο κανονικό! Όσο για τα εκθέματα γούστα είναι αυτά και έχει να κάνει και με τα ενδιαφέροντα του καθενός. Εγώ γίνομαι ξανά παιδί μέσα σε τέτοια μουσεία!

Αντιθέτως δεν θα έμπαινα στο ακριβώς απέναντι, δηλαδή στο Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης. Θα βαριόμουν πολύ! :P

3. Εξαρτάται. Τι εκθέματα έχει το Μουσείο της Τέχνης;

Από αυτό πάντως μόνο τις φάτνες θα μου άρεσε να δω :-)

ReplyDelete
  4. Πλούσιο φωτογραφικό υλικό! Να είστε καλά να ξαναπάτε!

5. Ευχαριστώ πολύ Άσπα! Το επόμενο ταξίδι θα είναι αλλού όμως, να γνωρίσουμε καινούρια μέρη. Υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα να δει κανείς στην Ευρώπη! :)

6. είχα φάει 4 ώρες εκεί μέσα! είναι τεράστιο και ατελείωτο! όμως έχει τα πάντα και δεν το μετάνοιωσα καθόλου!

ReplyDelete
  7. Besixdouze, όντως άξιζε πάρα πολύ! Ούτε και εγώ μετάνιωσα στιγμή που μπήκαμε! Ίσα ίσα που το χάρηκα πολύ! :)

8. πω πω! φοβερη παρουσιαση! μπραβο κ ελεγα που θα παω διακοπες με τον καλο μου!!! εφυγα για Βιεννη!!! κ μονο αυτο το μουσειο αξιζει πραγματικα.. εβλεπα στον υπαστυνομο ρεξ ενα επεισοδιο που γυριστηκε εκει και δν το πιστευα!!! =]

9. Ανώνυμη, γειά σου! Χαίρομαι που σου έδωσα ιδέα για ταξίδι! Έχει πολλά πράγματα να δεις στη Βιέννη, αν το αποφασίσετε να πάτε! :)