Thursday 17 January 2013

2,5 μηνών μανούλα...

Με το ποστ αυτό εγκαινιάζω και μια καινούρια ετικέτα που ονόμασα "μητρότητα" και θα γράφω πότε πότε για την εμπειρία μου ως μητέρα. Ακόμα και τώρα που γράφω "την εμπειρία μου ως μητέρα" μου φαίνεται παράξενο! Έχω μια κουκλίτσα στο πλάι μου, την προσέχω, την ταΐζω, την αλλάζω, την ντύνω, αλλά μου φαίνεται περίεργο που λέω ότι είμαι μητέρα. Ανέκαθεν αγαπούσα τα παιδιά και δη τα μωρά ή τα μικρά παιδιά και όποτε βρισκόμουν σε σπίτι με μωρό πάντα τα έπαιζα και αυτά με αγαπούσαν. Από το γυμνάσιο ακόμα.

Τώρα που έχω την κόρη μου δε νιώθω ότι πριν δεν ήμουν μητέρα και τώρα είμαι. Δεν ξέρω αν μπορείτε να καταλάβετε τι εννοώ. Όλο αυτό το θεωρώ μια φυσική εξέλιξη, ότι έτσι έπρεπε να γίνει και έτσι έγινε!

Δεν θα το γυρίσω το blog σε συμβουλές για μητρότητα, υπάρχουν εξάλλου διάφορα άλλα sites και blogs, που σίγουρα το κάνουν πολύ καλύτερα αυτό από εμένα. Αυτό που θα κάνω είναι να μοιράζομαι τις εμπειρίες μου και αν μπορέσω με αυτόν τον τρόπο να βοηθήσω και τις μέλλουσες μανούλες, τόσο το καλύτερο!



Δυόμισι μήνες εξάλλου είμαι μόνο μανούλα, δεν μπορώ να πω ότι ξέρω και πολλά πράγματα. Μαζί θα τα μαθαίνουμε...

Το πρώτο πράγμα για το οποίο θέλω να μιλήσω σ'αυτήν εδώ την ανάρτηση είναι ο θηλασμός. Την μπέμπα μου τη γέννησα 2:10 μ.μ. και 5:00 μ.μ. μου την έφεραν για τον πρώτο θηλασμό. Η πρώτη φορά ήταν περίεργη σαν εμπειρία, αλλά μέχρι να φύγω από την κλινική είχα συνηθίσει και στο σπίτι ακόμα περισσότερο. 

Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι σχεδόν με όλες τις περιπτώσεις νέων μητέρων που έχω ακούσει, σπάνια θηλάζουν. Φυσικά δεν αναφέρομαι στην περίπτωση που μπορεί η γυναίκα να έχει κάποιο πρόβλημα ή να μην έχει γάλα. Οι περισσότερες επιλέγουν να θηλάσουν κατά τη διάρκεια της μέρας και το βράδυ να δίνουν ξένο γάλα που είναι πιο βαρύ και έχει ως αποτέλεσμα το μωρό να κοιμάται περισσότερο το βράδυ. Για μένα αυτό δεν είναι επιλογή. Όλοι οι γιατροί μου είπαν σε καμία περίπτωση να μη δώσω ξένο, εφόσον είχα αρκετό. Τα οφέλη τόσο για το παιδί όσο και για τη μητέρα είναι αμέτρητα και μπορεί κανείς να τα βρει με μια απλή αναζήτηση στο ίντερνετ. Μπορεί τον πρώτο μήνα κυρίως να ταλαιπωρήθηκα πολύ, καθώς το βράδυ ξυπνούσα κάθε δύο ώρες για να θηλάσω, αλλά τώρα που πέρασαν 2,5 μήνες και βλέπω πίσω σ'αυτό το μικρό κατά τα άλλα διάστημα, συνειδητοποιώ ότι η επαφή που έχεις με το μωρό κατά τη διάρκεια του θηλασμού είναι κάτι το μοναδικό! Ευτυχώς τώρα που έχει μεγαλώσει λίγο, κοιμάται περισσότερο το βράδυ, φτάνουμε μέχρι και τις 6 ώρες σερί χωρίς να ξυπνήσει! Αν λοιπόν είστε μέλλουσα μητέρα, κάντε υπομονή, μπορεί 2 μήνες να φαίνονται πολλοί, αλλά όταν περάσουν θα δείτε ότι δεν ήταν και τόσο!



Όταν ήρθαμε στο σπίτι μου είπε ο άντρας μου να κατεβάσω μια εφαρμογή για το κινητό που κρατάς χρόνο και στατιστικά για τον θηλασμό. Τότε μου είχε φανεί αστείο αυτό και αρνήθηκα. Εξάλλου οι θηλασμοί ήταν πιο τακτικοί. Τώρα που όμως το διάστημα μεταξύ τους είναι μεγαλύτερο, αποφάσισα ότι κάτι τέτοιο θα ήταν χρήσιμο. Με μια αναζήτηση στο app store για breastfeeding, κατέβασα την εφαρμογή που λέγεται BabyNursing και μου είναι πλέον απαραίτητη.

Εγώ κατέβασα την free version. Αν θέλετε μπορείτε να πληρώσετε και να ενεργοποιήσετε και επιλογές όπως στατιστικά για πάνες, για στερεά τροφή αργότερα κλπ. Εμένα μόνο η επιλογή για το θηλασμό με ενδιέφερε, επομένως δεν αγόρασα περισσότερες επιλογές. Το πρώτο πράγμα που κάνεις ανοίγοντας την εφαρμογή είναι να καταχωρήσεις το όνομα του μωρού σου, το πότε γεννήθηκε (και σου βγάζει από κάτω πόσων εβδομάδων είναι κάθε φορά), καθώς και τι μονάδες μέτρησης θέλεις (κιλά, εκατοστά) και σου βγάζει την εξέλιξή του. 


Το πιο χρήσιμο στοιχείο της εφαρμογής για μένα είναι τώρα που οι αποστάσεις μεταξύ των θηλασμών είναι μεγαλύτερες το ότι σου υπενθυμίζει από πιο στήθος είχες θηλάσει την τελευταία φορά. Γιατί καλό είναι σε κάθε θηλασμό να θηλάζεις από το άλλο στήθος:


Στο τέλος της κάθε μέρας δείχνει πόσες φορές θήλασες, ποιός ήταν ο μέσος όρος, καθώς και τα συνολικά λεπτά. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι όταν αρχίζεις να θηλάζεις να πατάς το L ή το R αντίστοιχα, ανάλογα από που αρχίζεις να θηλάζεις και εμφανίζεται ο παρακάτω μετρητής:


Όταν ολοκληρώσεις τον θηλασμό, βλέπεις την παρακάτω εικόνα που σε ενημερώνει για τον συνολικό χρόνο του θηλασμού:


Αν τυχόν ξεχάσετε να σταματήσετε τον χρόνο θηλασμού (που μου'χει συμβεί δυο φορές ως τώρα), βγάζει μια ειδοποίηση ότι θηλάζετε το μωρό για 120 λεπτά που έχουν ορίσει οι δημιουργεί το maximum  (!! - χαχαχα) και απλά μπαίνετε στο entry του θηλασμού, κάνετε κλικ στο "End" και αλλάζετε την ώρα.

Πιστεύω ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι πολύ εύχρηστη και πολύ χρήσιμη και την προτείνω στις θηλάζουσες με smartphone. ;)

Το δεύτερο πράγμα στο οποίο θέλω να αναφερθώ είναι ο ρουχισμός και όλα τα παρελκόμενα που χρειάζεται ένα μωρό. Αν πάτε σε ένα μαγαζί με βρεφικά και πάρετε έναν κατάλογο θα δείτε ότι υπάρχουν ένα σωρό πράγματα που προτείνονται. Αν είστε λίγο καταναλωτικό ον μπορείτε να φύγετε με ένα σκασμό άχρηστα πράγματα που δεν θα χρησιμοποιήσετε ποτέ! Καλό είναι να σκεφτείτε τι πραγματικά έχετε ανάγκη για να μην καταλήξετε με πράγματα που θα μείνουν στο συρτάρι.



Θα ξεκινήσω από τα έπιπλα. Όταν ψάχναμε να δούμε που θα κοιμήσουμε την μπέμπα όταν πηγαίναμε με το καλό στο σπίτι, σκεφτόμασταν αρχικά για λίκνο. Βρεθήκαμε σ'ένα πολύ γνωστό κατάστημα με βρεφικά είδη και είδαμε ένα πολύ ωραίο. Ευτυχώς όμως ήταν εκεί ένας μπαμπάς που είχε δυο μικρά μωρά και μας προειδοποίησε "μην τυχόν πάρετε λίκνο, κατευθείαν κρεβατάκι!" Και πόσο δίκιο είχε! Το λίκνο θα σας κρατήσει το πολύ τρεις μήνες και στην τιμή έχει σχεδόν όσο ένα κρεβάτι. Δεν υπάρχει λόγος για αυτό το περιττό έξοδο. Ούτε καν για καλαθούνα.  Το μωρό κοιμάται μια χαρά μέσα στο κρεβάτι (τη λεγόμενη και κούνια). Τα μωρά κοιμούνται ανάσκελα και δεν έχουν δύναμη τους πρώτους μήνες να στριφογυρίσουν, επομένως μην το φοβάστε. Εμείς ως άπειροι στην αρχή σκεφτόμασταν να πάρουμε και τα λεγόμενα σφινάκια, που κρατούν το μωρό σε μια συγκεκριμένη θέση, αλλά στην πράξη είδαμε ότι δεν χρειάζεται!

Στο κρεβατάκι πήραμε και βάλαμε αυτό το μουσικό περιστρεφόμενο παιχνιδάκι με τα κουκλάκια, το φωτεινό φεγγαράκι και τα νανουρίσματα της Fisher Price. Καλό θα ήταν να κρεμάσετε κάποια κουκλάκια στο κρεβατάκι για να έχει το μωρό ερεθίσματα. Στην αρχή φυσικά δεν τα αντιλαμβάνεται καθόλου, από τον 2ο μήνα και μετά όμως που το βλέμμα του αρχίζει και συγκεκριμενοποιείται, αρχίζει σιγά σιγά να τα χαίρεται!!

Να έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι ορισμένα πράγματα μπορεί να σας δώσουν και φίλοι σας των οποίων τα παιδιά μεγάλωσαν. Καλό είναι κάποια πράγματα να "ανακυκλώνονται", να πηγαίνουν από τη μια οικογένεια στην άλλη. Αν τυχόν σας χαρίσουν κρεβατάκι, καλό θα ήταν να αγοράσετε ένα νέο στρώμα για το μωρό σας, γιατί από τη χρήση μπορεί να έχει κάνει "κοιλιά". 

Προσωπικά εμάς μας έδωσαν ένα πολύ καλό καρότσι και ένα κάθισμα αυτοκινήτου της Chicco το οποίο όμως ήταν όρθιο και δε θεωρήσαμε ότι το νεογέννητο θα μπορούσε να μπει εκεί μέσα  (παρά του ότι έλεγε από 0) και πήραμε ένα που είναι ξαπλωτό (σαν καλάθι, αλλά φυσικά πιο γερό) και δένει με την ζώνη πίσω από τον συνοδηγό. 



Και περνάμε τώρα στα ρούχα! Ωχ τι μαρτύριο αυτά τα ρούχα! Εδώ θέλει πολύ μεγάλη προσοχή! Το μωρό σας το ξέρετε εσείς καλύτερα απ'όλους και εσείς ξέρετε τι ύψος έχει και ποια κορμάκια και φορμάκια θα του κάνουν. Από εταιρεία σε εταιρεία μπορεί τα νούμερα να διαφέρουν και να ξεγελιέστε. Έχει τύχει να έχω φορμίτσα 0-3 μηνών που να είναι μεγαλύτερη από μια άλλη που ήταν 3-6 μηνών! Από την ως τώρα εμπειρία μου, μην κοιτάτε τους μήνες, αλλά ανοίξτε την εκάστοτε φορμίτσα να τη δείτε πόσο είναι στο μήκος και αν πιστεύετε ότι κάνει στο μωρό σας! Επειδή κάθε μωρό έχει και διαφορετική ανάπτυξη, κάτω από τους μήνες συνήθως αναγράφεται και ως πόσα εκατοστά μπορεί να φορέσει το μωρό το ρουχαλάκι. Αλλά και πάλι αυτό δεν είναι απόλυτο! Η δικιά μας ήταν 58,5 εκ. την τελευταία φορά που την μετρήσαμε και φορμίτσες που γράφουν 62 (3-6 δηλαδή) της κάνουν ίσα ίσα. Επίσης φροντίστε να διαλέγετε φορμίτσες που να κουμπώνουν μπροστά (είναι ζόρι και ταλαιπωρία να γυρνάς το μωρό μπρούμυτα για να το κουμπώνεις από πίσω) και να είναι φαρδιές για να μπαίνει άνετα και να μην ζορίζεται.



Απαραίτητη αγορά είναι επίσης μικρές πετσέτες ή κάποια κομμάτια ύφασμα για να τα βάζετε στον ώμο σας όταν κρατάτε το μωρό σας, για δύο λόγους: πρώτον γιατί δεν κάνει να έρχεται σε επαφή με τα ρούχα σας και δεύτερον και κυριότερο για να μη λερωθείτε όταν θα βγάλει γουλίτσες ή αν κάνει εμετό. Και φυσικά τα μωρουδιακά τα πλένετε με ειδικό απορρυπαντικό. Στην αρχή τα έπλενα με υγρό Proderm, αλλά η παιδίατρός μας μας είπε να τα πλένουμε με Αρκάδι σκόνη πράσινο σαπούνι που μπαίνει κατευθείαν στον κάδο του πλυντηρίου και δεν έχει καθόλου χημικά. Επίσης μαλακτικό απαγορεύεται προς το παρόν.

Όσον αφορά το ριλάξ, είναι και αυτό απαραίτητο, αλλά από τον δεύτερο μήνα οπότε και μπορεί να στηρίζει λίγο περισσότερο το κεφαλάκι του. 

Αυτά είχα να πω και να πω προς το παρόν. Θα επανέλθω όταν έχω να μοιραστώ κάτι νεότερο! :)

13 comments:

  1. Για μένα η ανάρτηση ε; Χαχαχα!!! Οι προβληματισμοί μου ακριβώς, εκτός από το θηλασμό, δε με έχει απασχολήσει ακόμα!!!
    Πάντως όντως, αν πας ανέμελος στα μαγαζιά φεύγεις άνετα με ένα σωρό άχρηστα πράγματα! Σκέψη και προγραμματισμός χρειάζεται!!
    Όλοι μου λένε, όχι λίκνο, και μου φαίνεται έχω αρχίσει να πείθομαι!!
    Φιλιά πολλά στα πατουσάκια σας!!!

    Τρελοτουρίστρια

    ΥΓ. Πολύ ωραίο το παιχνίδι για την κούνια!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η αλήθεια είναι πως ναι, εσένα σκεφτόμουν όταν τα έγραφα. Θεώρησα ότι είναι πράγματα χρήσιμα για κάποιον που δεν ξέρει και που θα φέρει το πρώτο του παιδί σε λίγο καιρό! Και εμείς άγνοια είχαμε, και θεωρώ ότι όταν μοιράζεσαι τις εμπειρίες σου βοηθάς τους άλλους, ασχέτως θέματος.

      Το λίκνο σου το ξαναείπα ότι είναι περιττό έξοδο. Θα το χρησιμοποιήσεις 3 μήνες και μετά θα χρειαστεί να αγοράσεις κρεβατάκι, οπότε δεν αξίζει τον κόπο. Και εμάς η κρεβατοκάμαρά μας είναι μικρή και το κρεβατάκι ίσα ίσα χωρούσε δίπλα, από τη μεριά μου. Για να ξαπλώσω πηγαίνω πλαγιαστά για να καταλάβεις. Αλλά τι να κάνεις. Τα κανονίζεις έτσι για να είναι το μωρό κοντά σου.

      Το παιχνίδι το πήραμε από το public. Όντως είναι πολύ ωραίο! Βγάζει και αστεράκια και φεγγαράκια στους τοίχους που γυρνάνε, και έχει πολλές μελωδίες, νανουρίσματα, Μπαχ, Μπετόβεν, Μότσαρτ, και τα κουκλάκια από πάνω είναι πολύ όμορφα. Έχει αρχίσει να τα κοιτάει και να χαμογελάει όποτε τα βλέπει! Είναι απίστευτη αυτή η αίσθηση!

      Τα φίλησα τα πατουσάκια, χεχε!

      Φιλιά και σε σένα! :)

      Delete
    2. Εξαρτάται από το λίκνο. Αν υπάρχει θέμα χώρου, υπάρχουν λίκνα που μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις μέχρι να πάει το μωρό 2 χρονών. Για όλα βρίσκονται λύσεις ;-)

      Delete
  2. Μπράβο Δανάη μου, εξαιρετικές συμβουλές! Απαντάς σε ερωτήματα που απασχολούν τις μέλλουσες μανούλες ή τις ήδη μανούλες!
    Να χαίρεσαι το αγγελούδι σας, το κουκλάκι μας!
    Πολλά φιλιά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ευχαριστώ πολύ! Ελπίζω όντως να τις βοηθάω! :)

      Delete
  3. Μπράβο σου που θηλάζεις την κορούλα σου. Κι εγώ το ίδιο...Ακόμα και αν συνέχιζα να ξυπνάω κάθε 2 ώρες το βράδυ (που πλέον κοιμάται ένα 6ωρο σερί και μετά ξανατρώει στο 3ωρο) για άλλους 3 μήνες, δεν θα έδινα με τίποτα ξένο γάλα στο κοριτσάκι μου. Είναι πλέον 3 μηνών και 8 ημερών και εννοείται θα θηλάζουμε μέχρι όσο θέλει....ευελπιστώ για έναν χρόνο τουλάχιστον...
    Βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως θα ήμουν τόσο απόλυτη αν έπρεπε να είμαι στην δουλειά μου στις 6 ή στις 7 το πρωί...Βλέπεις είμαι από τις τυχερές μανούλες που δεν έχουν να πάνε στην δουλειά το πρωί και μόλις την προηγούμενη βδομάδα ξαναγύρισα στο φροντιστήριο (εννοείται γυρίζω τρέχοντας στο σπίτι να την πάρω αγκαλιά....). Αν έπρεπε να κοιμηθώ για να είμαι στην δουλειά μου από νωρίς δεν ξέρω τι θα έκανα...
    Και κάτι σημαντικό...!!!!
    Εμείς δεν πήραμε καν κούνια/κρεβάτι...Πήραμε ένα παρκοκρέβατο, 2 επιπέδων που έχει και τα ανάλογα πόδια για να κουνιέται σαν λίκνο...Το σκεπτικό μου ήταν το εξής (βοήθησαν βέβαια και συμβουλές φίλων): Αν πάρω κούνια αναγκαστικά θα πάρω μπάντες για τα πλαϊνά ώστε να μην χτυπάει το κεφαλάκι της όταν θα μεγαλώσει και θα στριφογυρίζει. Μετά όμως θεώρησα πως με τις μπάντες θα ζεσταίνει πολύ ο χώρος που κοιμάται, ειδικά το καλοκαίρι. Το ψάξαμε, βρήκαμε πολλά, από πολύ ακριβά έως πολύ οικονομικά και καταλήξαμε σε ένα που κάνει έως 3 ετών, είναι και σαν λίκνο όπως είπα και μας κόστισε μόλις 80 ευρώ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ελένη, καλωσήρθες και σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου! Έχεις δίκιο για τη δουλειά. Και εγώ είμαι τυχερή που έχω φροντιστήριο και αποφάσισα φέτος να μη δουλέψω. Δε θα μπορούσα με τίποτα να αντεπεξέλθω με τα ωράρια που έχω και τα ξενύχτια, και δε θα μπορούσα να είμαι στην τάξη και να σκέφτομαι αν με έχει ανάγκη η μπέμπα! Από Σεπτέμβριο με το καλό θα είναι αλλιώς τα πράγματα...

      Όσο για αυτό που αγοράσατε για τον ύπνο, δεν κατάλαβα ακριβώς τι είναι. Εμείς έχουμε πάρει πολύ ωραίο κρεβατάκι. Μπάντες προς το παρόν δεν πήραμε, θα δούμε όταν μεγαλώσει αν χρειαστεί. :)

      Delete
  4. Δεν είναι αλήθεια ότι τα μωρά που πίνουν ξένο γάλα κοιμούνται περισσότερο το βράδυ. Αυτό είναι κάθετη παραπληροφόρηση. Το να δίνεις ξένο το βράδυ είναι βολικό για τη μαμά (είναι πιο ξεκούραστη) κι εγώ το έκανα γι' αυτό ακριβώς το λόγο. Αλλά το μωρό κοιμόταν όσο και όλα τα άλλα μωρά της ηλικίας του. Στην αρχή ξυπνούσε κάθε 2 ώρες, μετά κάθε τρεις και γύρω στον δεύτερο μήνα άρχισε να κοιμάται πεντάωρα.

    Και όσο κι αν είναι "μοναδική" η επαφή που έχεις με το μωρό κατά τη διάρκεια του θηλασμού, πίστεψέ με το ίδιο μοναδική είναι η επαφή που έχεις με το μωρό όταν το ταΐζεις με μπιμπερό. Επειδή εγώ πρώτα έδωσα μπιμπερό και μετά θήλασα, στο υπογράφω ότι δεν υπάρχει διαφορά. Ειδικά οι πρώτες φορές που παίρνεις το μωρό στην αγκαλιά σου και το ταΐζεις είναι μαγικές, είτε το έχεις στο στήθος, είτε κρατάς μπιμπερό.

    Πάω τώρα να διαβάσω και τα υπόλοιπα :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το θεωρώ ρίσκο να δώσεις μπιμπερό, ειδικά αν έχεις πολύ γάλα όπως εγώ, γιατί μετά μου είπε η παιδίατρος μπορεί να συνηθίσει σ'αυτό και να μην παίρνει το στήθος σου... Εξάλλου δεν θέλω να χρησιμοποιήσω θήλαστρο. Δεν υπάρχει λόγος να μπω σ'αυτήν την ταλαιπωρία, από τη στιγμή που είμαι όλη μέρα μέσα στο σπίτι. Αν δουλεύεις είναι άλλο θέμα και σίγουρα βοηθάει το μπιμπερό. :)

      Delete
    2. Κοίτα, το να μην θέλεις να χρησιμοποιήσεις θήλαστρο είναι απόλυτα κατανοητό (δεν είναι τόσο ταλαιπωρία, περισσότερο βαβούρα) αλλά η περίπτωση να μην πιάνει το μωρό το στήθος επειδή δοκίμασε το μπιμπερό, εμένα μου φαίνεται τραβηγμένη. Πραγματικά πιστεύω ότι είναι ένας μύθος που διαιωνίζεται λόγω του φόβου των Ιουδαίων. Δες το αλλιώς, αν τα μωρά απαρνούνταν τόσο εύκολα το θηλασμό, πώς καταφέρνουν τόσες μαμάδες να κάνουν μεικτή διατροφή επί μήνες; Πάντως σίγουρα αν είσαι σπίτι όλη μέρα, το πιο εύκολο είναι να θηλάσεις. Σχετικά με αυτό δεν υπάρχει καμία αμφιβολία!

      Delete
  5. Λοιπόν... για το λίκνο τώρα. Το αν θα πάρεις λίκνο ή όχι εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο χώρο έχεις στο σπίτι. Δεν μένουν όλα τα μωρά στο λίκνο για 3 μήνες, τα περισσότερα λίκνα είναι για 6 μήνες, υπάρχουν και μερικά που φτάνουν μέχρι 2 χρόνια. Η βαφτιστήρα μου που ήταν μωρό με χαμηλή κινητικότητα έμεινε στην καλαθούνα (στην καλαθούνα, όχι στο λίκνο) μέχρι 8 μηνών! Υπάρχουν μωρά που ακόμα και μεγαλύτερα όταν είναι δεν βολεύονται σε κρεβατάκι, θέλουν να είναι πιο περιορισμένα.

    Το θέμα είναι ότι δεν ξέρεις από πριν τι θα βολέψει, γι' αυτό καλό είναι να πάρεις όσο το δυνατόν λιγότερα πράγματα για αρχή και μετά βλέποντας και κάνοντας. Και λίγα ρούχα μέχρι να γεννηθεί το μωρό.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ'αυτό με τα ρούχα έχεις πολύ δίκιο! Μετά από λίγες εβδομάδες τα πολύ μικρά που παίρνεις, δεν της κάνουν πια. Καλύτερα να πάρεις λίγα στην αρχή και να τα πλένεις συχνά. Από το 2ο τρίμηνο και μετά μπορείς να έχεις περισσότερα πιστεύω. :)

      Delete
    2. Εξαρτάται από το παιδί. Εμείς είχαμε το αντίθετο πρόβλημα: τα πρώτα ρούχα μας έπεσαν μεγάλα και μέχρι να τα φορέσουμε άλλαξε η εποχή! Μια φίλη μου είχε πάρει ένα σωρό ρούχα για νεογέννητο αλλά γέννησε ένα κοριτσάκι 53 εκατ. που μέχρι να κλείσει τον τρίτο μήνα είχε αρχίσει να ξεφεύγει από την καμπύλη του ύψους προς τα πάνω... καταλαβαίνεις πόσα ρούχα πήγαν αφόρετα!! Και σκέψου ότι στην Αγγλία τα ρούχα δεν έχουν νούμερα (1, 2, 3) αλλά πάνε ανάλογα με ηλικία-ύψος-βάρος οπότε η επιλογή σωστού μεγέθους είναι εύκολη υπόθεση.

      Πάντως μελλοντικά η δική μου συμβουλή είναι αν δεν αλλάζει η εποχή
      (και το μωρό αναπτύσσεται κανονικά), περιορίστε τα 3-6 μηνών και πάρτε κατευθείαν 6-9 γιατί η διαφορά στο ύψος/βάρος μεταξύ αυτών των δύο μεγεθών είναι μηδαμινή.

      Delete