Thursday 16 July 2009

Χανιά: Γραμβούσα & Μπάλος

Στο προηγούμενο ποστ που είχα κάνει για το ταξιδάκι μας στα Χανιά σας είχα υποσχεθεί νέο ποστ για την ημερήσια κρουαζιέρα που κάναμε στο νησάκι Γραμβούσα και στον Μπάλο. Ξεκινήσαμε λοιπόν πρωί πρωί και πήγαμε στο Καστέλι (Κίσσαμος - μισή ωρίτσα από τα Χανιά από την εθνική) απ'όπου αναχωρούν τα πλοιαράκια για την Γραμβούσα και τον Μπάλο. Το "Balos express" με το οποίο πήγαμε την εκδρομούλα αναχωρεί καθημερινά στις 10:15.

Φεύγοντας από το λιμάνι.

Μία μεγάλη σπηλιά στη διαδρομή. Σαν ανάποδο στόμα δεν είναι;;

Και η σπηλιά από μακριά.

Πλησιάζοντας στη Γραμβούσα... Η διαδρομή κρατάει μόνο μία ώρα και είναι πολύ ευχάριστη! Μου ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να διαλέξω ποιές από τις 230 φωτογραφίες που τράβηξα θα ανέβαζα για αυτό εδώ το ποστ! :)

Το σκουριασμένο ναυάγιο στο λιμανάκι της Γραμβούσας δίνει ένα χρώμα άλλης εποχής στο περιβάλλον!

Στο νησί συναντά κανείς αμέτρητους κάκτους και μικρά μοβ λουλουδάκια και νιώθεις σαν να περπατάς μέσα σε κάποια έρημο!

Στην Γραμβούσα υπάρχει ένα ενετικό κάστρο το οποίο είναι χτισμένο στην κορυφή του απόκρημνου βράχου, σε ύψος 137 μέτρων. Οι δύο παραπάνω φωτογραφίες ανεβαίνοντας στο κάστρο.

Πλησιάζοντας το κάστρο. Η άνοδος φαινόταν από το λιμάνι μικρή αλλά τελικά μέσα στη ζέστη ήταν αρκετά δύσκολο, 2-3 στάσεις για νερό ήταν αναγκαίες!

Επάνω στο κάστρο υπάρχει γύρω γύρω στο βράχο το τείχος και στη μέση κάποια κτίρια.

Το κάστρο χτίστηκε το 1579-84 από τους Ενετούς. Έχει περίπου τριγωνικό σχήμα και κάθε του πλευρά έχει μήκος ένα χιλιόμετρο. Είναι πραγματικά απορίας άξιο πως κατάφεραν όχι μόνο να φτάσουν ως εδώ, αλλά και να χτίσουν το εν λόγω κάστρο σε αυτό το υψόμετρο! Η ανάβαση δεν είναι καθόλου εύκολη και κάποια σκαλοπάτια είχαν μεγάλο ύψος!

Η θέα στο λιμανάκι από το κάστρο.

Ο Μπάλος απέναντι στον οποίο πήγαμε στη συνέχεια.

Υπέροχες φωτογραφίες της θάλασσας με τα ερείπια των τειχών.

Η Γραμβούσα συνδέθηκε με τους απελευθερωτικούς αγώνες κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Το νησί χρησιμοποιήθηκε σαν ορμητήριο για 3 χρόνια από 3000 επαναστάτες, οι οποίοι λόγω έλλειψης τροφής στον τόπο αναγκάστηκαν να επιδοθούν σε πειρατεία.

Σήμερα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους υδροβιότοπους της Ανατολικής Μεσογείου και έναν από τους δρόμους μετανάστευσης των πουλιών στη Μεσόγειο. Στη χερσόνησο και στα νησιά της Γραμβούσας εντοπίζονται περισσότερα από 100 είδη πουλιών και 400 είδη φυτών. Σε ενάλια σπήλαια της περιοχής γεννά η μεσογειακή φώκια, ενώ στην περιοχή έρχεται να αναζητήσει συχνά την τροφή της και η θαλάσσια χελώνα Caretta-Caretta.

Εμείς πουλιά μπορεί να μην είδαμε, αλλά πήρε το μάτι μας έναν λαγό να πηδάει δίπλα στο παραπάνω κτίριο! :)

Αφού γυρίσαμε όλο το κάστρο, ξαποστάσαμε για λίγο στη σκιούλα κάτω από το καμπαναριό και ρίξαμε μια πρώτη βουτιά στα καταπράσινα νερά δίπλα στο λιμανάκι για να δροσιστούμε ύστερα από λιοπύρι που υπομείναμε στο κάστρο!
Κάπου εδώ επιβιβαζόμαστε και πάλι στο πλοίο μας. Και τα 2 πλοία που είδατε στις παραπάνω φωτογραφίες διαθέτουν φουσκωτή τσουλίθρα και όσο ήταν αγκυροβολημένα μπορούσε κάποιος αν ήθελε να βουτάει.

Και φτάνουμε μετά από 15 λεπτά αισίως στην λιμνοθάλασσα του Μπάλου! Αυτό που αντίκρυσα δεν θα το ξεχάσω ποτέ! Τέτοια σμαραγδένια νερά δεν έχω ξαναδεί στη ζωή μου! Υπέροχη τοποθεσία με το βουνό και τα σύννεφα στην κορυφή του και εμάς από κάτω να τσαλαβουτάμε στα ρηχά! Η θάλασσα εδώ είναι σαν το Ελαφονήσι για όσους γνωρίζουν. Ρηχή ως τον αστράγαλο και μόνο σε λίγα σημεία φτάνει ως τη μέση! Ένα όνειρο!!!

Στον Μπάλο δεν υπάρχει λιμανάκι όπως στην Γραμβούσα για αυτό και τα πλοία αγκυροβολούν σε 100 μέτρα από την παραλία και έρχονται μικρότερα καραβάκια (που χωρούν περί τα 20 άτομα) και παίρνουν τους επιβάτες λίγους λίγους και τους βγάζουν στην ακτή.

Τύφλα να'χει η Χαβάη, η Καραϊβική και όλα τα εξωτικά νησιά!

Εκεί που σκάει το κύμα η άμμος γίνεται κόκκινη!

Απολαύστε χρώμα! Το απόλυτα κρυστάλλινο νερό!

Ήταν ένα μαγευτικό ταξίδι και αν σκοπεύετε να κατεβείτε στην Κρήτη σας προτείνω ανεπιφύλακτα να το κάνετε! Τον δρόμο της επιστροφής τον πήραμε κατά τις 4:40 και 6 παρά 10 το απόγευμα βρισκόμασταν πίσω στο Καστέλι.
Κλείνω το ποστ με δύο βιντεάκια. Το πρώτο είναι από το καραβάκι που μας μεταφέρει στην ακτή του Μπάλου και το δεύτερο μέσα στο πλοίο όταν επιστρέφαμε. Είχε και ωραία μουσική!!! :)

I Feel Nice!!!! :)

20 comments:

1. Φοβερές οι φωτογραφίες, αλλά άλλο πράγμα να είσαι εκεί :)

ReplyDelete
  2. Απίστευτα χρώματα και τοπία! Δεν την έχω κάνει την εκδρομή και μου φαίνεται την επόμενη φορά σίγουρα!
    Να'σαι καλά που μας ταξίδεψες

3. decoding, όντως άλλο πράγμα να το βλέπεις απλά σε φωτογραφίες και άλλο να το ζεις!!! (Εμείς το ζήσαμε όμως!;))

KitsoMitso, παρακαλώ! Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν οι φωτογραφίες! Να την κάνεις την εκδρομή, δεν θα το μετανιώσεις! :)

ReplyDelete
  4. Η φωτογραφία που φαίνονται από ψηλά οι τουρίστες που ανεβαίνουν προς το κάστρο είναι ΟΛΑ τα λεφτά!!

5. Μόλις σε βρήκα και πραγματικά μου αρέσι πάρα πολύ το μπλογκ σου

Οι φωτογραφίες είναι απλά υπέροχες... Ένιωσα μια ανάγκη να μπω μέσα στην οθόνη, τι όμορφη παραλία... δεν ξέρω αν την έκανε τόσο όμορφη η φωτογραφική σου μηχανή ή αν είναι πραγματικά έτσι αλλά ένα είναι σίγουρο... όποτε βρω χρόνο ξέρω που θα κάνω τις διακοπές μου....

Δεν σου έχουν κάνει πρόταση ακόμα να δουλέψεις σε κάποιο περιοδικό, ή να σου αγοράσουν τις φωτογραφίες τουριστικοί οδηγοί;;;;;;;;;; Μάλλον δεν θα σε έχουν ανακαλύψει ακόμα

ReplyDelete
  6. Σοφία, ναι, είδες ανηφόρα!!!

Mikre Aliti, καλωσήρθες στο blog μου! Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, με συγκινείς! Η αλήθεια είναι πως έχω πάθος με τις φωτογραφίες!

Η παραλία είναι ακόμα καλύτερη από τις φωτογραφίες! Να πας όποτε ευκαιρήσεις!

Μπα πρόταση από περιοδικό δεν έχει έρθει! ;)

ReplyDelete
  7. Έχω κατέβει 5 φορές Κρήτη και ακόμα δεν έχω καταφέρει να πάω στον Μπάλο.
    Φοβερό ποστ, νασαι καλά !!!

8. fpboy, ευχαριστώ! Τώρα που πήρες και μια γεύση μπορεί να καταφέρεις να πας την έκτη φορά! ;)

ReplyDelete
  9. Άλλο να το βλέπεις κι άλλο να το ζεις! Πραγματικά υπέροχο, εξωτικό! Ένα από τα πιο όμορφα μέρη της Κρήτης!

Υπέροχη παρουσίαση Δανάη! Καλώς σε βρήκα!

10. Ευχαριστώ πολύ ikor! Καλωσόρισες! :)

ReplyDelete
  11. Τι μου θυμισες ! ενα ταξιδι πριν 10 χρονια,ονειρικο, βλεπω ομως οτι οι εικονες μου ειχα στο μυαλο ειναι αναλλοιωτες, λες και δεν περασαν τοσα χρονια, και αυτο με ευχαριστει,γιατι παρόλο που παει αρκετος κοσμος το περιβαλλον ειναι ατοφιο.Εγω τοτε εψαχνα για αχιβαδες μεγαλες και ετσι οπως ειναι τα νερα ριχα πηγαιαν και εσκαβα και ξαφνικα βυθιστικα, αλλα δεν ηθελα να χασω το θησαυρο μου και επλεα με ενα χερι.Τοτε δεν ειχαμε ψηφιακες μηχανες και ολες οι φωτο εινα τυπωμενες.Νασαι καλα για τις θυμισες που μου ξυπνησες.

12. Ελευθερία, όντως το συγκεκριμένο μέρος είναι από αυτά που δεν τα ξεχνάει εύκολα κανείς! Χαίρομαι που σου ξύπνησα τις αναμνήσεις! :)

13. Τέλος. Πρέπει να σε προσλάβει η ΕΡΤ να κάμεις ταξιδιωτικές εκπομπές να σε βλαστημούν οι τηλεθεατές τόσο τυχερή που θα'σαι να πληρώνεσαι κάνοντας διακοπές.

ReplyDelete
  14. Χαχα Πιγκουίνε! Καλά θα ήταν να κάναμε διακοπές και να μας πλήρωναν! :)

15. Μπάλο λέει πιο πολύ να πας με τα πόδια και να το δεις ολόκληρο από ψηλά... κούραση αλλά αξίζει!

16. Πανέμορφες οι φωτό, μαγεύτηκα...
    Καλημέρα και καλή βδομάδα να έχεις...

ReplyDelete
  17. οι φωτογραφίες σου είναι όλες καταπληκτικές, αλλά περισσότερο μου άρεσαν οι 12η, 16η, 17η και 20η (χωρίς να μετράς τον Χάρτη ως πρώτη) ;p
    Τρομερό μέρος η Κρήτη, (αλλά και η Ρόδος ;p) είχα πάει παλιά με την οικογένεια μου εδώ και 10 περίπου χρόνια.
    Βρίσκονται στην λίστα με τις μελλοντικές μου επισκέψεις! Άρα ευχαριστώ για την υπενθύμιση αλλά και την περιήγηση! Καλή συνέχεια!

ReplyDelete
  18. Ανώνυμε, αυτήν την κούραση δεν θα την άντεχα με τίποτα μέσα στο λιοπύρι! Άσε που η διαδρομή με το καραβάκι ήταν πολύ ευχάριστη!

Artanis, σ'ευχαριστώ πολύ! Καλή εβδομάδα επίσης! :)

_fok_, να'σαι καλά για τα καλά σου λόγια! Σίγουρα είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα να επισκέπτεσαι ένα νησί μόνος σου (με την παρέα που θα επιλέξεις) και αλλιώς με την οικογένειά σου! Επισκέπτεσαι τα μέρη που εσύ θέλεις ανάλογα με τα δικά σου ενδιαφέροντα και τα βλέπεις και με άλλο μάτι! Να πας, να πας! ;D

19. APLA DEN YPARXEI...
    EINAI LES KAI EISAI SE ALLH XWRA,SE ALLON PLANITI! LES KAI EISAI STHN GALAZIA LIMNH!

20. Βρήκα αυτά τα 2 ενδιαφέροντα βίντεο για το πως ήταν η Γραμβούσα στις αρχές του 1990 και άλλο ένα με ιστορικά στοιχεία για το κάστρο της!Πιστεύω αξίζει να τα δείτε!